Off to Canada.. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Koen Jorink - WaarBenJij.nu Off to Canada.. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Koen Jorink - WaarBenJij.nu

Off to Canada..

Door: Koen Jorink

Blijf op de hoogte en volg Koen

31 December 2017 | Canada, Vancouver

Hey there!

Na tweeënhalf jaar zwoegen op school kreeg ik dan ook eindelijk de kans om letterlijk en figuurlijk mijn grenzen te verleggen. Nadat ik de belevenissen van Teun heb gehoord en langs ben gegaan in Litouwen wist ik het zeker: Ik wil ook graag in het buitenland studeren.

Op 28 december was het zover. De reis verliep van Amsterdam, via Reykjavik in IJsland, naar Vancouver. Ondanks het feit dat ik wel wat gewend was wat betreft lang stilzitten, was dit toch wel iets nieuws voor mij. De vlucht naar Reykjavik duurde voor mijn gevoel erg lang, zeer waarschijnlijk omdat ik zo handig was niet op mijn eigen stoel bij het gangpad te gaan zitten, maar die daarnaast. Hierdoor kon ik niet lekker mijn benen strekken. Achja, je kan niet altijd zes gooien natuurlijk.

De vlucht naar Vancouver daarentegen was een stuk prettiger. Buiten het feit dat ik bij het gangpad zat, zaten er ook nog twee leuke Canadese dames naast me. Hierdoor kwam ik de reis wel door.
Bij binnenkomst van Canada is het gebruikelijk dat je een formulier invult. Hierop staat wat je komt doen en hoe lang je blijft. Natuurlijk deed ik net (tevergeefs) een poging om te slapen. Hierdoor moest ik dit bij aankomst doen, wat niet heel handig was.

Zonder al teveel problemen kwam ik verder aan in Vancouver, waar het anders dan in de rest van Canada en de VS niet sneeuwde en -30 graden was. Al redelijk snel had ik mijn shuttle naar mijn hotel gevonden. Na zo'n lange dag was ik ook wel toe aan een goed bed.

De volgende dag moest ik mijn weg vinden naar het andere hotel, waar ik tot 2 januari zal verblijven. Van tevoren had ik me daar onwijs druk om gemaakt, aangezien ik helemaal alleen het OV moest trotseren met die zware koffer. Dit viel gelukkig redelijk mee. Helaas stapte ik zonder het te weten wel bij het verkeerde station uit. Hierdoor mocht ik mijn zware koffer een berg van de buitencategorie op tillen, tenminste zo voelde het. Gelukkig kon ik wel wat lichamelijke beweging gebruiken na de kerst. ''Ieder nadeel heb zijn voordeel'' zei een zekere Cruijff ooit.
Buiten het feit dat de eigenaren van het hotel/guesthouse weinig Engels spreken, is het zeer comfortabel.
In Vancouver zie je veel mensen met verschillende achtergronden, met name de Chinezen zijn alom vertegenwoordigd.

Vervolgens heb ik de bus gepakt naar BCIT, mijn school. Hier heb ik een rondje gelopen en van de buitenkant de woning bekeken waar ik ga slapen. De omgeving ziet er onwijs mooi uit!
Hierna ben ik gauw de stad in gegaan om wat te eten en ben rond acht uur gaan slapen. De impact van het tijdsverschil voel ik wel degelijk.

De tweede echte dag in Vancouver was al een stuk zonniger. Bij het verdwijnen van de wolken valt pas op hoe mooi de omgeving is. Een supermoderne stad waarbij het natuurschoon binnen handbereik is. Ik ben gaan kijken bij het Stanley Park, wat een oceaan van rust biedt naast het drukke centrum. Je ziet hier onwijs veel gezinnen met kinderen genieten van de rust. Verder wordt er redelijk veel gefietst in de stad, waar ik als Hollander dan weer blij van wordt.

Dinsdag mag ik mijn woning op de campus in, en leer ik hopelijk wat nieuwe mensen kennen.
Want hoe mooi de stad ook is, ik mis wel mensen waarmee ik de dingen die ik zie en meemaak kan delen. Verder komt oud en nieuw er natuurlijk aan. Ik ben heel erg benieuwd hoe oud en nieuw gaat zijn in Vancouver.

Het gaat dus goed en ik leer langzamerhand de stad een beetje kennen, maar ik kan niet wachten om echt in mijn eigen woning te mogen en mensen te leren kennen.

Cheers!

Koen







  • 31 December 2017 - 13:15

    Joan :

    Ha die Koen!
    Heerlijk dat je goed bent aangekomen, en wat gaaf dat je al een reisverslag bent begonnen.
    Erg leuk om te lezen....veel plezier!
    Dikke knuffel X

  • 31 December 2017 - 14:26

    Geanda:

    Mooi dat het goed gegaan is. Enne..... je verhaal leest lekker weg hoor, dus wat mij betreft blijf maar schrijven dan blijf ik lezen

  • 31 December 2017 - 20:25

    Mary:

    hey Koen niks mis mee hoor hoe jij je verhaal schrijft je doet zeker niet onder bij Ten
    fijn dat je daar al zo rond kijkt en we hopen dat je een beetje gezellige jaarwisseling hebt
    Happy New Year man de oliebollen van je vader waren lekker hoor Veel plezier en
    groetjes



  • 02 Januari 2018 - 22:06

    Tina:

    Hoi Koen, respect hoor! En wat schrijft je mooi. Fijn om te lezen. Ik hoop dat je snel lekker "thuis" bent in je eigen woning. Wens je heel veel plezier en dat je lieve mooie, interessante mensen mag ontmoeten. Zoals ik meestal zeg: go wild and crazy and don't do anything I would't do (and that ain't much:)!!!) Zet m op !
    Love Tina

  • 06 Januari 2018 - 00:41

    Koen Jorink:

    Bedankt allemaal!

  • 19 September 2018 - 17:02

    Rosa:

    Welke universiteit zit je in Nederland en welke ging je heen in Vancouver?

  • 19 September 2018 - 17:08

    Koen Jorink:

    Hoi Rosa!
    In Nederland zit ik op het INholland in Alkmaar
    In Canada zat ik op BCIT in Burnaby, vlakbij Vancouver

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 31 Dec. 2017
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 5986

Voorgaande reizen:

28 December 2017 - 26 Juni 2018

Studeren in Canada!

Landen bezocht: