On My Way To Burnaby! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Koen Jorink - WaarBenJij.nu On My Way To Burnaby! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Koen Jorink - WaarBenJij.nu

On My Way To Burnaby!

Door: Koen Jorink

Blijf op de hoogte en volg Koen

07 Januari 2018 | Canada, Vancouver

Hey there!

Het is nu ruim een week geleden dat ik naar Vancouver ben afgereisd om nieuwe dingen te zien, nieuwe mensen te leren kennen en ook een beetje om te studeren. Het leek me dus tijd voor een kleine update. De afgelopen week heb ik gelukkig weer genoeg beleefd!

Op oudjaarsdag zat ik nog steeds in het guesthouse waar ik tot 2 januari heb gezeten. Ondanks dat ik al enkele dagen in Vancouver was, moest ik nog steeds erg wennen aan het tijdsverschil. Dit kwam voornamelijk omdat ik toch niet de verleiding kon weerstaan om naar bed te gaan wanneer ik erg moe was.
Hoe dan ook, met oudjaarsdag ben ik wederom op pad gegaan. Dit voornamelijk omdat het weer echt zeldzaam goed was. Tot nu toe op twee dagen na is het 100% regen. Ik ben naar het Queen Elizabeth Park gegaan, waar je een mooi uitzicht hebt op de stad met de bergen op de achtergrond. Hier heb ik me laten fotograferen door een onwijs aardige vrouw. Helaas waren haar fotografeerskills (als dat een woord is) niet zo goed, aangezien ze haar vinger bij elke foto voor de camera had, later lukte het iemand anders gelukkig wel, want het was echt de moeite waard. Rond 12 uur Nederlandse tijd heb ik even gebeld met mijn vrienden, aangezien ik net in het bezit was van mobiel internet. Vervolgens heb ik mijzelf een beetje verwend en ben uiteten gegaan in één van de hoofdstraten in het centrum, genaamd Robson Street. Aangezien het oudjaarsdag was en ik niet had gereserveerd werd ik aan de bar gezet, waar ik toch wat heb kunnen praten met werknemers, wat achteraf ook heel leuk was. Helaas was mijn slaapritme nog steeds vrij waardeloos, dus ben ik voor 12 uur naar huis gegaan. In het guesthouse kwam ik gelukkig wel een jongen tegen die daar ook verbleef, waarmee ik alsnog 12 uur heb gehaald.

De dag daarna ben ik naar Capilano Suspension Bridge geweest, wat een schitterend uitzicht gaf over een klif waar doorgaans een rivier doorheen raast, dit is helaas niet het geval in de winter. Capilano Suspension Bridge is te vinden in North Vancouver, wat dichtbij Grouse Mountain ligt. In de winter zijn alle paden, bomen en de brug verlicht met kerstverlichting. De berg en de bomen creëren een onwijs rustgevend gevoel. Ondanks de rustgevende omgeving raakte ik wel een beetje gefrustreerd door grote groepen toeristen die letterlijk om de tien seconden een selfie moesten maken met een nét iets te korte selfiestick. Ondanks dat was het wel zeker de moeite waard om erheen te gaan.

Dinsdag 2 januari was het dan eindelijk zover, ik mocht naar de campus. Na een lekker, en voornamelijk pittig ontbijt (dit terwijl ik het al zwaar heb bij gekruide kroepoek) van de Chinese eigenaren van het guesthouse ben ik met mijn koffer afgereisd naar de campus in Burnaby. Toen ik aankwam werd mij verteld dat ik niet in de sociale dorm kon, maar dat ik in de academische dorm werd geplaatst. Hier is rust voor studeren absoluut prioriteit. Gelukkig wordt er ook wel degelijk gepraat met elkaar, dus het zal allemaal wel meevallen.

De roomies zijn zeer behulpzaam en zijn erg geïnteresseerd in hoe het allemaal in Nederland is, wat natuurlijk erg leuk is bij het leren kennen van elkaar. Er zit zelfs een meisje bij mij in de klas die naast me woont, wat bij een school van ruim 48.000 studenten niet direct voor de hand ligt.

De dagen erna heb ik de andere Exchange Students ontmoet. Deze komen op één Koreaan na allemaal uit Europa. Er worden al plannen gemaakt om hele toffe dingen te doen tijdens de springbreak.

Tot nu toe zijn de lessen nog erg makkelijk, wat zeker gaat veranderen denk ik. Het moeilijkste aspect van school tot nu toe is het vinden van de les zelf. De school is echt een doolhof en de nummering van de lokalen is in mijn opzicht niet heel logisch.

Dit weekend zijn we op pad geweest met de internationale studenten om de stad te leren kennen. Ik moest een beetje als gids dienen, aangezien ik met mijn waanzinnige ervaring van ruim 4 dagen in de stad het meest wist.

In een week tijd heb ik vooral onwijs veel verschillende mensen leren kennen. Iedereen waarschuwt me al wel dat ik met dit vakkenpakket een zware tijd ga krijgen, vanwege de vele opdrachten en dergelijke. Dat gaan we dus allemaal wel meemaken.
Verder is het weer echt waardeloos, maar dat schijnt na januari ook wel beter te worden.

Het gaat dus allemaal wel prima hier, maar ik kan niet wachten totdat de zon weer tevoorschijn komt en we ook daadwerkelijk mooie dingen kunnen gaan zien zonder dat een pak wolken het mooie uitzicht verpest.

Cheers!

Koen








  • 08 Januari 2018 - 08:05

    Geanda:

    Klinkt goed Koen!!!

  • 08 Januari 2018 - 11:58

    Lindy:

    Veel succes Koen!! Leuk om je verhalen te lezen!

  • 08 Januari 2018 - 15:59

    Mary:

    fijn dat je het daar leuk hebt .Weer een mooi verhaal Koen Suces

  • 08 Januari 2018 - 22:39

    Gerda:

    Wat leuk Koen! Fijn dat jd zo geniet!!ennnn de allerbeste wensen voor een super 2018!!!!

  • 25 Januari 2018 - 20:21

    Klaas En Lian:

    Fijn om te lezen dat je een beetje in het ritme komt daar. Tussen het leren door lekker genieten van alles! Groet van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 31 Dec. 2017
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 5975

Voorgaande reizen:

28 December 2017 - 26 Juni 2018

Studeren in Canada!

Landen bezocht: